Soms is goedkoop duurkoop, en dat blijkt ook vaak zo te zijn met vlieg tickets. Heel vaak zijn er al bij het kopen van het ticket sprake van extra kosten, extra kosten voor koffers, extra kosten om te mogen betalen, extra kosten voor belastingen, etc. Hierna is er sprake van de vlucht zelf, die toch bovengemiddeld vertraging hebben.
Na mijn vakantie met naar Nederland wilde ik met easyjet terugvliegen richting Nederland. Ook hier waren problemen met de vlucht. Helaas bleek mijn vlucht geannuleerd.
Het gevolg was dat ik snel een ander ticket moest kopen, om de volgende vlucht van Madrid naar Las Palmas niet te missen. Dit bleek een dure grap want het enige alternatief was met KLM, en dat was een ticket van bijna 300 euro. Maar goed, ik had niet veel keus dus heb ik dit ticket uiteindelijk maar gekocht.
Na thuiskomst ben ik begonnen met de communicatie met Easyjet. Eerst het online Easyjet formulier ingevuld met mijn gegevens, en wachten maar. Hierna verliep het hele proces heel erg eenvoudig. Direct ontving ik een melding dat met met mijn zaak bezig was. Een dag later ontving ik een bericht dat het langer zou duren, omdat de prijs van mijn nieuwe ticket groter was dan 130 euro. En vandaag ontving ik bericht dat Easyjet de originele prijs reeds heeft teruggeboekt en het verschil binnenkort volgt.
Erg netjes geregeld en het geld dat ik betaalde voor het dure KLM ticket heb ik in ieder geval weer terug. Nu alleen kijken of ik nog recht heb op een compensatie.