Dat is snel verdiend. Gisteren mailde ik easyjet met een bedankje dat ze mijn ticket hadden terug betaald, en een verzoek om de compensatie van 250 euro op mijn rekening over de maken.
Thank you for the refund of my alternative ticket. According to your own carrier regulations I am also entitled to a compensation of 250€ for canceled flight less than 1500km. Please transfer this sum to the same account used to make the booking.
Vandaag ontving ik een mailtje dat ze het bedrag inmiddels hebben overgemaakt en dat ik het tussen 15 en 20 dagen op mijn rekening zal hebben. Erg netjes van easyjet!
Thank you for contacting us.
250 Euro’s has now been processed and will clear into your bank account in the next 15-20 working days.
I do hope I have been able to answer your question fully. To update your query please reply to this email and we will be happy to assist you further.
Wat ik wel heb gemerkt is dat easyjet een link in hun mails zet met daarin de informatie over wat te doen in geval van een geannuleerde vlucht, maar het is andere informatie dan die ik tegen gekomen ben. Hier wordt namelijk niet gerept over een compensatie. Erger nog, er wordt alleen maar gesproken over het terug krijgen van je geld, of het veranderen van je vlucht naar een andere easyjet vlucht. Gelukkig had ik de andere pagina eerst ontdekt.